اطلاعیه در خصوص موارد مهم مصاحبه علمی پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از طریق شیوه نامه استعداد درخشان دانشگاه تبریز

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۹ کد : ۱۶۴۴۶ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۲۳۷
قابل توجه متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از طریق شیوه نامه استعداد درخشان دانشگاه تبریز

 

۱- گروه حمایت از استعدادهای درخشان پیش از تحویل پرونده¬ها به دانشکده¬های محترم، نسبت به کنترل شرایط پایه هفت گانه زیر اقدام نموده و پرونده¬هایی را که حائز این شرایط نیستند، از فرآیند پذیرش خارج نموده است:
۱-۱ در زمان انتشار فراخوان، نباید بیش از دو سال از تاریخ دانش¬آموختگی متقاضی گذشته باشد. لذا دانش¬آموختگانی که پیش از تاریخ ۰۱/۰۲/۹۹ فارغ¬التحصیل شده¬اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.
۲-۱ دانشجویان متقاضی پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ فارغ¬التحصیل شوند.
۳-۱ پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته مقطع کارشناسی ارشد یا رشته¬های تحصیلی مرتبط با آن امکان¬پذیر است.
۴-۱ متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد هستند، بایستی به استثنای پایان¬نامه، کلیه واحدهای درسی خود اعم از سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشند.
۵-۱ متقاضیان دارای مدارک معادل کارشناسی ارشد نمی¬توانند در این فراخوان شرکت نمایند.
۶-۱ اعداد مبنا به عنوان حداقل میانگین کل مورد نیاز در دوره¬های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان¬نامه) برای متقاضیان شرکت در این فراخوان، به ترتیب ۱۶ و ۱۷ هستند که به شرح جدول (۱) مندرج در شیوه نامه ترازبندی می¬شوند.
۷-۱ متقاضیان پذیرش بایستی جهت کسب امتیاز بند (الف -۹) شیوه¬نامه پذیرش، حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشند:
     ۱-۷-۱ حداقل یک مقاله علمی پژوهشی چاپ شده، پذیرفته شده یا در دست داوری داشته باشند. توجه شود که پذیرش نهایی مقالات در دست داوری بایستی پیش از اتمام مهلت اعلام امتیازات پرونده¬ها توسط دانشکده به گروه حمایت از استعدادهای درخشان اخذ شود.
۲-۷-۱ حداقل در یکی از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، بین دانشجویان هم¬رشته و هم¬ورودی، به لحاظ معدل حائز رتبه اول باشند.
۳-۷-۱ حداقل در یکی از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، عضو گروه حمایت از استعدادهای درخشان باشند.

بعد از بررسی موارد فوق پرونده هایی که حائز شرایط اولیه بودند جهت امتیاز دهی به دانشکده های مربوطه ارسال شده اند تا امتیاز آموزشی و پژوهشی پرونده ها مورد بررسی و اعلام گردد. 

۲- در صورتی که مجموع امتیاز های پژوهشی و آموزشی متقاضی به حد نصاب ۳۰ ( مطابق با شیوه نامه) برسد به جلسه مصاحبه دعوت خواهند شد. اطلاع رسانی در خصوص دعوت به جلسه مصاحبه به از طریق وب سایت گروه حمایت از استعداد های درخشان انجام خواهد شد. 

۳- در صورت دعوت به مصاحبه، نیازی به واریز مبلغ به منظور حق شرکت در جلسه نمی باشد. 
۴- زمان مصاحبه دکتری پذیرش بدون آزمون از طریق شیوه نامه استعداد درخشان، همزمان با روزهای تعیین  شده   برای مصاحبه داوطلبین معرفی شده از طریق سازمان سنجش می باشد و در روزهای تعیین شده از طریق مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد. 
۵- لطفا به اطلاعیه های صادره از گروه حمایت از استعداد درخشان دانشگاه تبریز دقت لازم داشته باشید.  
 


( ۳۴ )